Autor |
Wiadomość |
Pawel314
Moderator
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy
|
Wysłany:
Pon 18:29, 03 Lip 2006 |
|
Wiem, że to się robi filcem, a w dodatku na wiertarce, ale u mnie nigdzie nie dostanę filcu... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
K@rolrider
Administrator
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 20:36, 04 Lip 2006 |
|
Kupujesz futerko polerskie i podstawe z gombką do tego a jak nie to podstawe z rzepką i przyklejasz filc. Nie koniecznie wiertarką można najlepiej papier wodny chwile tarcia wytrzec szmatą i juz tym co mówiłem wczesniej kosztuje to 7zł długosć 10cm Ganiacz
widzial jak polerowalem rafy:) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy
|
Wysłany:
Śro 11:29, 05 Lip 2006 |
|
Nie wiem, czy to u siebie dostanę, ale dzięki za info. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szef_ff
Obserwator
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.
|
Wysłany:
Nie 11:25, 07 Sty 2007 |
|
Cześć. Wpadłem na forum bo szukam pomysłów odnośnie CZ 175. Kupiłem ją za 300 zł. Drugie trzy stówki wrzuciłem w cześc aby dobrze utrzymać silnik. W tym czasie zrobiłem nią 3,5 tyś km. Wydaje mi sie ze to całkiem sporo jak na taki motor biorą pod uwage ze jedziłem do miasta i po mieście bez prawa jazdy. Co prawda raz mnie zatrzymali (85km/h po mieście....)- dostałem soczysty mandacik:P Moja Czetka 87r., kolorek- czerwień meksykańska lekko wyblakła, stan wizualny- dobry+. oryg. lakier. Z tego co zauwazyłem to jak ją umyje to nawet wzbudza zainteresowanie na ulicy. Jestem w fazie zimowej pielęgnacji technicznej:P Rozebrałem silnik, przejrzałem stan zebatek (bardzo dobry), łożysk (bardzo dobry), sprzegło (praktycznie jak nówka), wał (ledwo sie kupy trzyma) cylinder, tłok, pierscienie (super bo 500km temu był szlif). No i mam pytanie odnosnie wału. Łozysko korbowodu jest wybujane. Korbowód buja mi sie na boki. po 5 milimetów na lewo i prawo od pionu. Przy jeździe nie zauwazyłem zeby coś bylo nie tak bo stówke leciała. W książce pisze ze 110 km/h mozna wyiagnąć. ja bym chciał wyciagnąc z niej 140. Przydaloby sie wypolerować kanały i splanowac głowice. Ale głowicy nie chce ruszać. Czym wypolerowac kanały w cylindrze?? Opłaca sie powiekszać średnice otwóru gaźnika?? Poprawi to przepływ mieszanki do cylindra, a czy napewno to nie wiem. W CZ nie ma króćca prz cylindrze do gaźnika. Ten odcinek jest w karterach. Łatwo bedzie obrabiać. Bawić sie jeszcze w stożkowe filty i inne akcesoria?? Pozdrawiam. szef_ff |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy
|
Wysłany:
Nie 20:02, 07 Sty 2007 |
|
Kanały w cylindrze najlepiej polerować wodnym papierem ściernym, a potem pastą polerską, np. Automax. Na wale luz na boki nie przeszkadza, co innego, gdybyś miał luz góra-dół - to już jest problem. Jeżeli chcesz tuningować moto na maxa to wymiana wału wydłuży żywotność silnika, więc wybór należy do Ciebie. Z tym powiększaniem kanału to raczej można zwiększyć przelot, ale spowoduje to zwiększone zużycie paliwa - może lepiej to tylko wypolerować? Stożkowy filtr przyda się przy przerobionym silniku, gdy seryjny nie będzie mógł wyrobić. Co do efektów na nieprzerobionym silniku, to nie wiem, czy coś da, ale na pewno fajny odgłos. Jeżeli się w czymś mylę, to niech ktoś mnie poprawi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szef_ff
Obserwator
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.
|
Wysłany:
Czw 19:41, 11 Sty 2007 |
|
Polerka kanału juz w gaźniku zrobiona. Gładki jak lusterko:P Cylinder dałem juz do piaskowania. z tą polerką kanałów cylindra to nieźle roboty jest. Mam papier 220 i 800. tym grubszym jakoś idzie a bardzo powoli. 3 godziny szorowania a efekt taki ze grudki zaczęły sie byłyszczeć. A wypukłości nadaj są. Jak mam to scierać to nie mam pojęcia. Przydałby sie jakiś lepszy sposób. Moze być kosztowniejszy ale w granicach rozsądku:) Są jeszcze jakiś sposoby warte uwagi którymi mozna zwieszyć szybkość motor ale bez duzego ryzyka uszkodzenia silnika?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy
|
Wysłany:
Czw 20:05, 11 Sty 2007 |
|
No, niestety - obróbka cylindra jest bardzo praco- i czasochłonna. Może dobrą pomocą byłaby multiszlifierka? Ja posiadam Einhell Bavaria BSG135 Set - świetny sprzęt - w zestawie są końcówki do szlifowania, polerowania, cięcia - możesz oblookać takie sprzęty po internecie i sprawdzić, czy Ci się przyda - oczywiście to ułatwia pracę, ale jednak trzeba się trochę i tak namęczyć, szczególnie z kanałami przelotowymi. Ja może będę próbował szlifować swoje kanały Einhell'em, ale nie jestem pewien, jak to wyjdzie. Oczywiście taka szlifierka to są koszta, więc może jeszcze popróbuj papierem.
Co do innych sposobów, to jeżeli chodzi Ci tylko o zyskanie prędkości, nawet częściowym ubytkiem mocy, możesz pobawić się przełożeniami. Możesz także wypolerować tłok i komorę spalania - da to niewiele, ale przy okazji osadza się mniej nagaru. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szef_ff
Obserwator
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.
|
Wysłany:
Pią 17:39, 12 Sty 2007 |
|
przełożeniem sie juz bawiłem ale troche to nie praktyczne jak sie w dwie osoby jeździ... To zostało mi jednak wyjscie z papierem sciernym. Pomęcze sie troche a jak mi sie juz znudzi albo zejdzie mi do kwietnia to złoże motor i bede nim takim jaki jest jeździł. Troche cieżko z czesciami to Cztki. A jak są to są drogie. Trzeba delikatnie ze wszystkim sie obchodzić. Jak narazie mam chwilowy zastój bo dałem cylinder do piaskowania. Ale jak tylko odbiore ruszam na maxa z przeróbkami bo wiosna tuż tuż |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy
|
Wysłany:
Sob 18:22, 13 Sty 2007 |
|
He, he. Ja u siebie też trochę tuninguję, tj. polerka kanałów, tłoka, głowicy, odelżenie i podcięcie tłoka. Zobaczymy, co to da. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
K@rolrider
Administrator
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 11:14, 14 Sty 2007 |
|
Sa czesci przeciez do CZ z AG-MOT i MOTORLAND ... zawsze cos mieli...
Ja w swoim simsonie przeszlifowalem na 60cm powiekrzylem kanaly i kupie teraz wiekrzy gaznik z wylotem bedzie mocniejszy i na wiosne bede chial go sprzedac ale jak to bedzie to jeszcze nie wiem.) moze go zostawie ojciec do sklepu bedzie jezdzil P
W ETZ 150 co prawda mozna wypolerowac kanaly ale narazie nie mam takiej potrzeby moze gdzies wiosna po poleruje cos;] Hmmm ale w ETZ w sumie nie ma co tuningowac bo i tak spoko sie jezdzi.
Teraz bede mial silnik 175 za silnik od 125 po remacie od 175 polerka co sie da i zamiast tuleji z brazu postaram sie wlozyc lozysko igielkowe;]
Jesli o jakies czesci pisac na PW moge isc do sklepu i zapytac ewentualnie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szef_ff
Obserwator
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.
|
Wysłany:
Sob 15:26, 20 Sty 2007 |
|
Cylinder już wypiaskowany. Blacharka z motoru zdjęta i przygotowana do lakierowania. Z elektyką miałem porąbane. Miałem odwrotnie przewody podłączone. Masa do + przy akumulatorze a 6V po ramę podpięte. Nie wiem jak to chodziło i ze tylko akumulator wysiadł i nadaje sie tylko na wymiane ale ok. Musze ywmienić łożysko w przednim kole i lusterka zamienić na jakieś lepsze. I poszukuje kogoś kto ma Dokumenty opłacane do CZ 175 a najlpiej CZ 175 do remontu z dokumentami opłacaną bo jak sie nie dawno dowiedziałem to dziadek od którego kupiłem CZ zmarł 3 lata temu i umowy nie zdązyłem z nim spisać. Babka mówi ze ma dowód osobisty dziadka, ale ja nie wiem czy mi zarejestują motor jak bedę miał na date umowie np. 14.07.2003 bo dokładnei to babka dokładnie nie pamięta kiedy dziadek zmarł. Da sie z Tym coś zrobić bo mi tylko jedno miejsce w dowodzie zostało na przeglądy. A jak mam dokumety opłacane od Komarka i nie mam tablic rejestracyjnych bo gdzies mi zgineły to zarejestrują mi od nowa na nowych tablicach, bo musze Komara na siebie przerejestrować bo zniżki mi muszą lecieć |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy
|
Wysłany:
Nie 18:24, 21 Sty 2007 |
|
Z tą elektryką to zdaje mi się, że w CZ i Jawach było właśnie odwrotnie. Co do umowy z dziadkiem to można zarejestrować motor w przeciągu miesiąca od podpisania umowy, więc jeżeli zmarł kilka lat temu i nawet byś spisał zmistyfikowaną (fajne słowo ) umowę z obecną datą, to i tak by było od razu widać, że dziadek jej nie podpisał, bo dawno nie żył... Z Komarkiem to wiem, że mając tablicę, a nie mając dowodu rejestracyjnego da się odzyskać papiery - ja tak robiłem ze swoim. Co do sytuacji odwrotnej - masz dowód, a nie masz tablicy - to nie jestem pewien, ale jak masz w Wydziale Komunikacji w miarę przystępnych ludzi to idź i się popytaj. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
K@rolrider
Administrator
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 21:33, 06 Lut 2007 |
|
Napewno jakos sie da napisz umowe i podpisyi daj date 2002 np 06.15 napewno zarejstruja nie musisz zarejstrowac w przeciagu miesiaca bo sprzedajacy ma umowe i idzie do wydzialu komunikacji i pokazuje ze motor sprzedal babka przybija pieczatke i juz zaznacza ze nie mam motoru i nei musi rejstrowac bo mogl nie jezdzic nim pare lato dopiero teraz ma np prawko i chce zarejstrowac ;] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
K@rolrider
Administrator
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 21:36, 06 Lut 2007 |
|
Napewno jakos sie da napisz umowe i podpisyi daj date 2002 np 06.15 napewno zarejstruja nie musisz zarejstrowac w przeciagu miesiaca bo sprzedajacy ma umowe i idzie do wydzialu komunikacji i pokazuje ze motor sprzedal babka przybija pieczatke i juz zaznacza ze nie mam motoru i nei musi rejstrowac bo mogl nie jezdzic nim pare lato dopiero teraz ma np prawko i chce zarejstrowac ;] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pawel314
Moderator
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy
|
Wysłany:
Śro 15:13, 07 Lut 2007 |
|
Ja jednak dalej jestem przekonany, że trzeba to zrobić w przeciągu miesiąca. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|