FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jak unowocześniacie swoje motocykle. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Pawel314
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy

PostWysłany: Pon 18:29, 03 Lip 2006 Powrót do góry

Wiem, że to się robi filcem, a w dodatku na wiertarce, ale u mnie nigdzie nie dostanę filcu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
K@rolrider
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 20:36, 04 Lip 2006 Powrót do góry

Kupujesz futerko polerskie i podstawe z gombką do tego a jak nie to podstawe z rzepką i przyklejasz filc. Nie koniecznie wiertarką można najlepiej papier wodny chwile tarcia wytrzec szmatą i juz Smile tym co mówiłem wczesniej kosztuje to 7zł długosć 10cm Ganiacz
widzial jak polerowalem rafy:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawel314
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy

PostWysłany: Śro 11:29, 05 Lip 2006 Powrót do góry

Nie wiem, czy to u siebie dostanę, ale dzięki za info. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szef_ff
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.

PostWysłany: Nie 11:25, 07 Sty 2007 Powrót do góry

Cześć. Wpadłem na forum bo szukam pomysłów odnośnie CZ 175. Kupiłem ją za 300 zł. Drugie trzy stówki wrzuciłem w cześc aby dobrze utrzymać silnik. W tym czasie zrobiłem nią 3,5 tyś km. Wydaje mi sie ze to całkiem sporo jak na taki motor biorą pod uwage ze jedziłem do miasta i po mieście bez prawa jazdy. Co prawda raz mnie zatrzymali (85km/h po mieście....)- dostałem soczysty mandacik:P Moja Czetka 87r., kolorek- czerwień meksykańska lekko wyblakła, stan wizualny- dobry+. oryg. lakier. Z tego co zauwazyłem to jak ją umyje to nawet wzbudza zainteresowanie na ulicy. Jestem w fazie zimowej pielęgnacji technicznej:P Rozebrałem silnik, przejrzałem stan zebatek (bardzo dobry), łożysk (bardzo dobry), sprzegło (praktycznie jak nówka), wał (ledwo sie kupy trzyma) cylinder, tłok, pierscienie (super bo 500km temu był szlif). No i mam pytanie odnosnie wału. Łozysko korbowodu jest wybujane. Korbowód buja mi sie na boki. po 5 milimetów na lewo i prawo od pionu. Przy jeździe nie zauwazyłem zeby coś bylo nie tak bo stówke leciała. W książce pisze ze 110 km/h mozna wyiagnąć. ja bym chciał wyciagnąc z niej 140. Przydaloby sie wypolerować kanały i splanowac głowice. Ale głowicy nie chce ruszać. Czym wypolerowac kanały w cylindrze?? Opłaca sie powiekszać średnice otwóru gaźnika?? Poprawi to przepływ mieszanki do cylindra, a czy napewno to nie wiem. W CZ nie ma króćca prz cylindrze do gaźnika. Ten odcinek jest w karterach. Łatwo bedzie obrabiać. Bawić sie jeszcze w stożkowe filty i inne akcesoria?? Pozdrawiam. szef_ff


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawel314
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy

PostWysłany: Nie 20:02, 07 Sty 2007 Powrót do góry

Kanały w cylindrze najlepiej polerować wodnym papierem ściernym, a potem pastą polerską, np. Automax. Smile Na wale luz na boki nie przeszkadza, co innego, gdybyś miał luz góra-dół - to już jest problem. Jeżeli chcesz tuningować moto na maxa to wymiana wału wydłuży żywotność silnika, więc wybór należy do Ciebie. Z tym powiększaniem kanału to raczej można zwiększyć przelot, ale spowoduje to zwiększone zużycie paliwa - może lepiej to tylko wypolerować? Stożkowy filtr przyda się przy przerobionym silniku, gdy seryjny nie będzie mógł wyrobić. Co do efektów na nieprzerobionym silniku, to nie wiem, czy coś da, ale na pewno fajny odgłos. Smile Jeżeli się w czymś mylę, to niech ktoś mnie poprawi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szef_ff
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.

PostWysłany: Czw 19:41, 11 Sty 2007 Powrót do góry

Polerka kanału juz w gaźniku zrobiona. Gładki jak lusterko:P Cylinder dałem juz do piaskowania. z tą polerką kanałów cylindra to nieźle roboty jest. Mam papier 220 i 800. tym grubszym jakoś idzie a bardzo powoli. 3 godziny szorowania a efekt taki ze grudki zaczęły sie byłyszczeć. A wypukłości nadaj są. Jak mam to scierać to nie mam pojęcia. Przydałby sie jakiś lepszy sposób. Moze być kosztowniejszy ale w granicach rozsądku:) Są jeszcze jakiś sposoby warte uwagi którymi mozna zwieszyć szybkość motor ale bez duzego ryzyka uszkodzenia silnika??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawel314
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy

PostWysłany: Czw 20:05, 11 Sty 2007 Powrót do góry

No, niestety - obróbka cylindra jest bardzo praco- i czasochłonna. Może dobrą pomocą byłaby multiszlifierka? Ja posiadam Einhell Bavaria BSG135 Set - świetny sprzęt - w zestawie są końcówki do szlifowania, polerowania, cięcia - możesz oblookać takie sprzęty po internecie i sprawdzić, czy Ci się przyda - oczywiście to ułatwia pracę, ale jednak trzeba się trochę i tak namęczyć, szczególnie z kanałami przelotowymi. Smile Ja może będę próbował szlifować swoje kanały Einhell'em, ale nie jestem pewien, jak to wyjdzie. Oczywiście taka szlifierka to są koszta, więc może jeszcze popróbuj papierem. Smile

Co do innych sposobów, to jeżeli chodzi Ci tylko o zyskanie prędkości, nawet częściowym ubytkiem mocy, możesz pobawić się przełożeniami. Możesz także wypolerować tłok i komorę spalania - da to niewiele, ale przy okazji osadza się mniej nagaru. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szef_ff
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.

PostWysłany: Pią 17:39, 12 Sty 2007 Powrót do góry

przełożeniem sie juz bawiłem ale troche to nie praktyczne jak sie w dwie osoby jeździ... To zostało mi jednak wyjscie z papierem sciernym. Pomęcze sie troche a jak mi sie juz znudzi albo zejdzie mi do kwietnia to złoże motor i bede nim takim jaki jest jeździł. Troche cieżko z czesciami to Cztki. A jak są to są drogie. Trzeba delikatnie ze wszystkim sie obchodzić. Jak narazie mam chwilowy zastój bo dałem cylinder do piaskowania. Ale jak tylko odbiore ruszam na maxa z przeróbkami bo wiosna tuż tużRazz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawel314
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy

PostWysłany: Sob 18:22, 13 Sty 2007 Powrót do góry

He, he. Smile Ja u siebie też trochę tuninguję, tj. polerka kanałów, tłoka, głowicy, odelżenie i podcięcie tłoka. Zobaczymy, co to da. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
K@rolrider
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 11:14, 14 Sty 2007 Powrót do góry

Sa czesci przeciez do CZ z AG-MOT i MOTORLAND ... zawsze cos mieli...
Ja w swoim simsonie przeszlifowalem na 60cm powiekrzylem kanaly i kupie teraz wiekrzy gaznik z wylotem bedzie mocniejszy i na wiosne bede chial go sprzedac ale jak to bedzie to jeszcze nie wiem.Smile) moze go zostawie ojciec do sklepu bedzie jezdzil RazzP
W ETZ 150 co prawda mozna wypolerowac kanaly ale narazie nie mam takiej potrzeby moze gdzies wiosna po poleruje cos;] Hmmm ale w ETZ w sumie nie ma co tuningowac bo i tak spoko sie jezdzi.

Teraz bede mial silnik 175 za silnik od 125 po remacie od 175 polerka co sie da i zamiast tuleji z brazu postaram sie wlozyc lozysko igielkowe;]

Jesli o jakies czesci pisac na PW moge isc do sklepu i zapytac ewentualnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szef_ff
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Tomaszowa MAz.

PostWysłany: Sob 15:26, 20 Sty 2007 Powrót do góry

Cylinder już wypiaskowany. Blacharka z motoru zdjęta i przygotowana do lakierowania. Z elektyką miałem porąbane. Miałem odwrotnie przewody podłączone. Masa do + przy akumulatorze a 6V po ramę podpięte. Nie wiem jak to chodziło i ze tylko akumulator wysiadł i nadaje sie tylko na wymiane ale ok. Musze ywmienić łożysko w przednim kole i lusterka zamienić na jakieś lepsze. I poszukuje kogoś kto ma Dokumenty opłacane do CZ 175 a najlpiej CZ 175 do remontu z dokumentami opłacaną bo jak sie nie dawno dowiedziałem to dziadek od którego kupiłem CZ zmarł 3 lata temu i umowy nie zdązyłem z nim spisać. Babka mówi ze ma dowód osobisty dziadka, ale ja nie wiem czy mi zarejestują motor jak bedę miał na date umowie np. 14.07.2003 bo dokładnei to babka dokładnie nie pamięta kiedy dziadek zmarł. Da sie z Tym coś zrobić bo mi tylko jedno miejsce w dowodzie zostało na przeglądy. A jak mam dokumety opłacane od Komarka i nie mam tablic rejestracyjnych bo gdzies mi zgineły to zarejestrują mi od nowa na nowych tablicach, bo musze Komara na siebie przerejestrować bo zniżki mi muszą lecieć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawel314
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy

PostWysłany: Nie 18:24, 21 Sty 2007 Powrót do góry

Z tą elektryką to zdaje mi się, że w CZ i Jawach było właśnie odwrotnie. Co do umowy z dziadkiem to można zarejestrować motor w przeciągu miesiąca od podpisania umowy, więc jeżeli zmarł kilka lat temu i nawet byś spisał zmistyfikowaną (fajne słowo Smile ) umowę z obecną datą, to i tak by było od razu widać, że dziadek jej nie podpisał, bo dawno nie żył... Z Komarkiem to wiem, że mając tablicę, a nie mając dowodu rejestracyjnego da się odzyskać papiery - ja tak robiłem ze swoim. Co do sytuacji odwrotnej - masz dowód, a nie masz tablicy - to nie jestem pewien, ale jak masz w Wydziale Komunikacji w miarę przystępnych ludzi to idź i się popytaj. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
K@rolrider
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:33, 06 Lut 2007 Powrót do góry

Napewno jakos sie da napisz umowe i podpisyi daj date 2002 np 06.15 napewno zarejstruja nie musisz zarejstrowac w przeciagu miesiaca bo sprzedajacy ma umowe i idzie do wydzialu komunikacji i pokazuje ze motor sprzedal babka przybija pieczatke i juz zaznacza ze nie mam motoru i nei musi rejstrowac bo mogl nie jezdzic nim pare lato dopiero teraz ma np prawko i chce zarejstrowac ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
K@rolrider
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:36, 06 Lut 2007 Powrót do góry

Napewno jakos sie da napisz umowe i podpisyi daj date 2002 np 06.15 napewno zarejstruja nie musisz zarejstrowac w przeciagu miesiaca bo sprzedajacy ma umowe i idzie do wydzialu komunikacji i pokazuje ze motor sprzedal babka przybija pieczatke i juz zaznacza ze nie mam motoru i nei musi rejstrowac bo mogl nie jezdzic nim pare lato dopiero teraz ma np prawko i chce zarejstrowac ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pawel314
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wydminy

PostWysłany: Śro 15:13, 07 Lut 2007 Powrót do góry

Ja jednak dalej jestem przekonany, że trzeba to zrobić w przeciągu miesiąca. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin